Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-05, 21:30   

Witam. W albumie: http://www.fotosik.pl/u/pebo/album/1582166 wrzuciłem kilka zdjęć poglądowych kompresora z A8 D3 2004 r. - wykonanych przy okazji wymiany pierścienia. Mam też prośbę do moderatorów, aby zdjęcia te dodać w jakiś uporządkowany sposób do tego naszego tematu - może na przyszłość się komuś przyda. Dziękuję i pozdrawiam.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-05, 23:18   

Kompresor z cylindrem


Kompresor bez cylindra


Korbowód


Tłok


Cylinder i zaworki


Cylinder od strony filtra


Pierścienie u dołu Nowy


Pierścienie u dołu Nowy


Filtr


Wkład filtra
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-06, 20:07   

Podziękował.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-06, 20:57   

pebo, czyli co sam regenerowałeś kompresor?? jak chodzi po regeneracji ?? :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-03-07, 21:07   

Hej, ten filtr z tym wkładem to jest ten od wilgoci??
Te granulki mozna zastapić takimi z woreczka??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-08, 16:55   

Lukas134 napisał/a:
pebo, czyli co sam regenerowałeś kompresor?? jak chodzi po regeneracji ?? :)

Wymieniłem pierścień uszczelniający. Kompresor działa o wiele ciszej i podnosi szybciej. Także co jakiś czas operacja zalecana. Więcej czasu zajęło zdejmowanie osłon i nadkola niż sama wymiana pierścienia. Pierścień kupiłem na allegro (ten czarny - 150 złociszy) i specjalnie zrobiłem zdjęcia dla porównania. Grubości nie sprawdzałem i na oko (słaby pomiar) była zbliżona w obu pierścieniach, natomiast czarny (nowszy) był bardziej sprężysty. Pierścień łatwo się zdejmuje i nakłada, praktycznie samymi palcami i bez narzędzi. Trzeba tylko uważać aby nie za mocno go rozewrzeć, bo pewnie pęknie. Ja przy wymianie wyczyściłem tłok, cylinder i co się tam dało. Dobrze mieć sprężarkę lub coś podobnego, bo w skrzyni korbowej zbiera się pył i kurz - warto to solidnie wydmuchać. Po wyczyszczeniu ładnie przesmarowałem smarem teflonowo-silikonowym i złożyłem do kupy. Nie ma dostępu do łożyska korbowodu, bo jest zamknięte zanitowaną blaszką, ale gdyby padło, to podejrzewam, że też jest do naprawienia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
Ostatnio zmieniony przez pebo 2014-03-08, 17:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-08, 16:59   

tomi5 napisał/a:
Hej, ten filtr z tym wkładem to jest ten od wilgoci??
Te granulki mozna zastapić takimi z woreczka??

Właśnie w tym plastikowym żółtawym pojemniku są granulki, były lekko wilgotne, ale i pora była późna a auto było myte, więc trudno powiedzieć skąd ta wilgoć. Zakładam, że może być z powietrza. Granulat wygląda na jakiś ceramiczny i trudno stwierdzić, czy można go zastąpić pochłaniaczem wilgoci w granulacie - nie znalazłem nigdzie informacji co to jest. Granulat jest zamknięty tym białym krążkiem (zapewne też jakiś filterek) a następnie metalową blaszką z otworkami. Za blaszką jeszcze idzie taki plastikowy krążek stabilizujący sprężynę (brak na zdjęciu) i całość wchodzi w głowicę z cylinderkiem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-08, 17:11   

Wracając do zdjęcia w pierwszego postu, to tym czarnym grubym przewodem powietrze jest zasysane do kompresora z tłumika ssania znad przedniego lewego nadkola, a ten cieniutki brązowy przewód to przewód wysokiego ciśnienia do rozdzielacza. Czarny przewód jest trójnikiem zamontowany do skrzyni korbowej kompresora i też jest tam dojście powietrza.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-03-09, 08:36   

No własnie teraz to nie wiadomo, bo w tym temacie na 2 stronie uzytkownik tom980
napisal że zastosował filtr gazowy fazy lotnej, który idealnie tam pasuje. Natomiast czytalem jakis inny temat i tam ktoś pisał że zastepowal ten wkład własnie tymi granulkami pochłaniającymi wilgoć.
Tak prawde mówiąc to chyba bardziej pasuje założyć ten pochłaniacz wilgoci, w końcu kompresor zasysa powietrze które jest wilgotne i może sie skraplac w kompresorze jak i przewodach, a teraz taki lekki nadmiar wody w przewodach powietrznych i minusowa temperatura.......i mamy problem :-)

Zaraz lookne czy elsa cos o tym wspomina.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-09, 10:19   

Ze wstawieniem do środka kompresora to może być problem, bo siedzą tam jakieś zaworki. Poza tym wydaje mi się, że te granulki to filtr za cylindrem, bo są jakby brudniejsze od strony cylinderka, czyli jakby zatrzymywały pył i brud wydostający się z kompresora aby nie poszedł w przewody. Natomiast dobrym pomysłem jest wstawienie na przewodzie wlotowym przed kompresorem filtra powietrza z pochłaniaczem wilgoci (tylko jak często wymieniać te granulki?). Wówczas do kompresora trafiałoby czyste i suche powietrze (chyba że zrobić wlot przy kolektorze wylotowym) a do wymiany takiego filtra nie trzeba by było wyciągać kompresora.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-03-10, 09:24   

Według instrukcji ten filtr to jest poprostu osuszacz powietrza:
Nr 4


_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-10, 10:00   

tomi5 napisał/a:
Według instrukcji ten filtr to jest poprostu osuszacz powietrza:
Nr 4


[url=http://images62.foto...58m.jpg]Obrazek[/URL]

Ot jak dobrze mądrego posłuchać. Faktycznie w zeszycie nr SSP 292 jest dokładnie opisane.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-03-15, 06:44   

Jest jeszcze jedna rzecz która nie daje mi spokoju, a mianowicie.
Ktos pisał że po rozebraniu ori filtra jego zawartośc to papierowe granulki ktgóre są wilgotne.

Teraz jeżeli zastosujemy zwykłe granulki z pochłaniacza wilgoci to ok wilgoś będa chłonąć ale co z brudem i kurzem, co go zatrzyma przed dostaniem sie do tłoka, w ori właśnie ten papier chyba czynił to zadanie.

Ale znalazłem cos takiego, tutaj niby ori, ale wyglada jak filtr paliwa z komarka i przegieli z ceną
http://allegro.pl/filtr-p...4054861980.html

Natomiast tutaj jest to samo tylko duuuuuuużo tańcze i od mercedesa, a też ktos pisał że jak wymienial swój to w środku był filtr mercedesa, więc chyba nie ma co kombinować i wkładac ten za 37zł.
http://allegro.pl/filtr-p...3991370991.html

Tylko coś wielkością nie przypomina filtra nad tłokiem kompresora, może ten filtr jeszcze gdzies indziej sie montuje, a może by dać na wejściu zasysanego powietrza takie ustrojstwo z filtrem od LPG a w tłok granulki z pochłaniacza??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-03-26, 16:07   

Panowie tak dla sprostowania, w układzie kompresora wystepuje filtr powietrza i filtr wilgoći
Wilgoći to jest ten w kompresorze
Powietrza na samym poczatku przewodu który zasila kompresor w świeże powietrze.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
And 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: And
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: leszno
Wysłany: 2015-10-17, 15:08   

Witam, zasięgałem języka przed regeneracją kompresora i przy audi A8 mamy filtr na przewodzie zasysającym ,tłumik kompresora ( cena w aso 460zl ,ale robią regnerację info na priv jak ktoś chce ,u mnie zamarzł ) i osuszacz powietrza w kompresorze (pochłaniacz wilgoci ) U siebie filtr wymieniłem ,tłumi regenerowałem, A osuszacz był zrobiony prze regeneracji całego kompresora .Wcześniej sam robiłem regenerację i kupiłem za 150 czy 160zl czarny pierścień z allegro ,ale po 2 miesiącach kompresor padł ,po odkręceniu głowicy okazało się że był całkowicie zatarty .Oddałem więc kompresor do regeneracji i powiedzieli że nie taki materiał na pierścień i jakość pozostawia też wiele do życzenia.Zrobili kompresor na brązowym pierścieniu ( nie rozkręcałem) ale pyka ładnie od 2 lat <brawo>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.