Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania  
Autor Wiadomość
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-01-31, 19:12   

Dzięki, nie mogłem tego znaleźć.....korzystam z etki online bo na win 10 64 bit jest problem z instalacją, a ta online ciężko chodzi.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-10-18, 22:29   

Witam, odgrzebie trochę temat. Jestem właśnie po regeneracji kompresora. Jutro mam składać całość do kupy. Mam pytanie co wy sądzicie o takim rozwiązaniu regeneracji TŁUMIKA który ma za zadanie wstępnie osuszać powietrze. A mianowicie.

Oryginalnie tłumik składa się z 6 części
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki"
3. oring uszczelniający
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka)
5. filtr miedziany " gęsty"
6. obudowa dolna

moja propozycja jest taka.Praktycznie bez wkładu finansowego no może jakieś 10zł.

1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
3. oring uszczelniający - taki sam tylko nowy
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka) - oryginalnej nie da się dostać tylko trzeba kupić cały tłumik za kosmiczne pieniądze ja proponuję coś innego w zamian, a konkretnie bardzo gęstą i dosyć twardą gąbkę. znalazłem taką jest stosowana do czyszczenia pneumatyki. - koszt ok 2-5 zł
5. filtr miedziany " gęsty" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
5a. granulat ( taki jak jest w osuszaczu w środku kompresora) - jak miałem akurat nowy za free.
5b. ta sama gąbka która wykonuje rolę filtra aby granulat nie dostał się do obiegu
6. obudowa dolna

Co wy na to?
- tłumik zregenerowany
- rolę osuszacza nadal spełnia
- dużo tańsza naprawa niż nowy tłumik
- przepustowość powietrza jest nawet większa niż była przed moją regeneracją.
- powietrze jest na 100% oczyszczone. i nic nie przedostanie się.

Czekam na wasze opinie
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
Sony 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2017-01-12, 13:33   

Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-12, 13:43   

Sony napisał/a:
Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?

Chyba nie wiem co kolega chciał napisać...
Co rozumiesz przez zwykłe zawieszenie?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-01-12, 14:26   

Sony napisał/a:
Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?

W A8 D3 nie było takiego, to nie Q7, gdzie mogłeś sobie zamówić zwykły zawias.
Wbrew pozorom jakieś ogromne koszta poza tylnymi amortyzatorami to nie są.
Zawsze możesz kupić zestawy, które zastępują pneumatykę, ale ich koszt niski również nie jest.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Sony 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2017-01-12, 15:06   

Czyli w każdej A8 d3 jest pneumatyka w standardzie? Myślałem, że był to wariant za dopłatą. Zamierzam nabyć d3 rocznik około 2010, dlatego chcę się jak najwięcej dowiedzieć zanim to nastąpi.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-12, 15:10   

Występowały jedynie różne zawiasy pneumatyczne. Wersja standardowa i sportowa.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Sony 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2017-01-12, 15:16   

Dobrze wiedzieć.
Czy jest sposób, żeby w jakimś stopniu zweryfikować ich stan, bądź też występującą awarię podczas zakupu auta?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-01-12, 15:57   

Oczywiście. Diagnoza komputerem. Posłuchać kompresora. Pobawić się wysokością na każdym poziomie.
Małe nieszczelności ewentualne trudno będzie stwierdzić (bo nie sprawdzisz np czy samochód nie opada po nocy, czy dwóch). Najlepiej po samochód pojechać z kimś kto go ma, lub ma pojęcie.
Jak chcesz więcej wiedzieć o samej pneumatyce poczytaj zeszyty serwisowe SSP 292 / SSP 994303.
Wszystkie bolączki pneumatyki wychodzą zazwyczaj na mrozie - więc temperatury minusowe idealnie nadają się by sprawdzić jej stan.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-01-14, 08:30   

Gdzie znajdę te książki serwisowe?? Czy może ma ktoś jakiś plik z jakimś schematem lub opisem całej pneumatyki??
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-01-14, 09:59   

Wklep se w/w przeze mnie numery w googla, sa PDFy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-01-14, 12:54   

Ok dzięki :)
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-01-16, 19:48   

A czym różni się wersja sportowa od standardowej i jak to można zweryfikować, którą mam?
W SSP 994303 znalazłem takie info:
Hardware
4E0 907 553 C * = Standard running gear
4E0 907 553 D * = Sporty running gear

Software
4E0 910 553 C * = Standard running gear
4E0 910 553 D * = Sporty running gear

Szukać sterownika czy jak?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-16, 19:53   

W sporcie masz jeden poziom wysokosci mniej. Dynamic i comfort jest na jednym poziomie i troche nizej niz dynamic w zawieszeniu standardowym. Zmienia sie tylko twardosc.

Oczywiscie zarowbo sterownik jak i amory sa inne.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-01-16, 20:00   

Ok, czyli mam standard, 4 poziomy wysokości. Lift, dymanic, comfort i automatic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.