Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Absolutny brak ciepła  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-14, 20:34   

Marek_M napisał/a:
No i usterka znaleziona, ani pompka ani zawory nie zyja a ciepla nie ma dlatego, ze zaworki zabily sie jakas mazia. Widocznie mechanik podczas wymiany rozrzadu wyplukal uklad jakims dziwnym specyfikiem albo mimo prosby wcale tego nie zrobil. Pompka juz kupiona, jutro montaz i zobaczymy efekty

A jednak :-x

Marek_M napisał/a:
Temat uważam za zamknięty, kolega szeryfisch spisał się na medal, wymiana elektrozaworów i pompy rozwiązała problem.

:peace:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-14, 22:02   

Gwoli uścislenia zarowno zaworki jak i wirniki pompy były zamulone rodzajem emulsji olejowej z wodą. Pompka nie dzialala z racji niedroznego odpływu z podszybia - zalana wodą.
Niestety gumki elektrozaworów nie sa odporne na olej i napuchły, skutecznie blokujac przepływ wody.
Tak wiec zaworki niesprawne, pomka tez, wiec calosc poszla do wymiany. Przy okazji został udrozniony odplyw z podszybia i wymieniony płyn hamulcowy.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-10-15, 18:19   

Czyli akcja - reakcja jak dbasz tak masz .A z drugiej strony sami nie jesteśmy wszystkiego dopilnować w końcu powierzamy auta fachowcom .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-16, 22:50   

Szanowni.
Podłącze sie do tego tematu poniewaz u siebie zauwazyłem identyczny problem ale jedynie w czasie aktywowania funkcji "rest"
Wczoraj wieczorkiem siedząc w aucie chcialem sobie dogrzac wnętrze a tu zaczęło wiac chłodem,po odpaleniu auta jest ciepło i w zasadzie nie widac nic złego ale po zgaszeniu chyba nie działa ta elektryczna pompka-gdzie sie znajduje ta pompka co obsługuje funkcje "rest"?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-16, 23:33   

Apophis napisał/a:
gdzie sie znajduje ta pompka co obsługuje funkcje "rest"?

Dla uściślenia dodam że oczywiście nie ma żadnej dodatkowej pompki obsługującej funkcję ogrzewania resztkowego "REST".

A pytasz o pompę obiegową lub też inaczej mówiąc pompę nagrzewnicy która znajduje się na w komorze silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwem a środkowym nawiewem. Tam, w bezpośredniej bliskości nawiewu powinieneś zobaczyć dwa czarne pionowo stojące cylinderki - pompa jest poniżej i niestety dostęp do niej jest mocno utrudniony.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-17, 16:23   

FOSS, Szczerze mowiąc sie na tym nie znam bo nigdy tam problemu nie było.
Ale czytając ten wątek doszedłem do wniosku że moge mieć uwaloną tę pompke o której mowisz. Ale czy wówczas zasadnicza pompa chłodziwa będzie na tyle wydolna by spokojnie przepuścić przez nagrzewnice płyn aby działało ogrzewanie na odpalonym silniku? Bo teraz to sie zachowuje tak jak zwyczajne auto. Odpalisz jest ciepło zgasisz to po chwili jest już zimne powietrze.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-18, 22:50   

Jesli pompka lektryczna bedzie uwalona to pompa w silniku ma na tyle mocy ze ogrzeje kabine.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-10-18, 23:49   

szeryfisch napisał/a:
Jesli pompka lektryczna bedzie uwalona to pompa w silniku ma na tyle mocy ze ogrzeje kabine.

No trudno to nazwać ogrzaniem a wiem to z doświadczenia.
Na odcinku 15 km (tyle mam do pracy), zimową porą, to telepałem się cały czas, czapka z głowy nie ściągana. A nawiew na szybę, bo tak to parowała zaraz. Jedynie cieplej wiało jak na wysokich obrotach trzymałem. Zanim pompka przyszła zakupiona z allegro, pożyczałem auto od ojca. Ale była zima i temperatury poniżej -10.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-19, 00:15   

No to bedziem działać jak sie okaże że ciepła bedzie brakowało. Narazie mam temperatury ok 4-5st(dosłownie dane z ostatniej chwili :mrgreen: ) uwalony termostat więc jadąc w krótka trasę ok 20km temperatura na kotle max 70st i to po połowie trasy ale ciepło w środku juz po 2 km(klima na 22) Jak dam na 25 lub więcej to już sie robi za gorąco.
Panowie a jak sie ta pompka nazywa żeby ją zakupić?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-20, 15:45   

no samej pompki to raczej nie kupisz. Zazwyczaj jest sprzedawana razem z elektrozaworami. Na allegro szukaj pod hasłem "a8 elektrozawory"
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-20, 16:39   

Uooo i jak widze to upierdliwa ta robota z tym jest :-/
A dziś sprawdałem i chyba masz rację Paweł że zasadnicza pompa wystarczy do ogrzania środka bo na wolnych obrotach dmucha ciepełkiem aż miło.

[ Dodano: 2013-10-20, 16:43 ]
Na Allegro patrzałem i są te zestawy w cenie i 40zł i 400.... ale widać na nich że ta pompka jest elementem wymiennym.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-10-20, 20:05   

Jest elementem wymiennym, tylko jak powiedział przedmówca, samej możesz nie kupić. Sprzedawany jest komplet (pompka i elektrozawory). Nie spotkałem się inaczej, ale nie znaczy ze nie występuje ;-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-20, 20:36   

Uściślając...
to co widać na większości zdjęć to cały zespół pompy nagrzewnicy z elektrozaworami...
to co jest możliwe do łatwego demontażu to tylko cewki elektrozaworów - same zawory są niżej...
to co widać od strony pompy to tylko jej silniczek - to oczywiście on raczej jest uszkodzony ale jego raczej nie zdemontujesz bez demontażu całości a to już bardziej skomplikowana operacja.
Sama pompka jak i zawory są dostępne tylko po wymontowaniu całego zespołu i rozebraniu go na części pierwsze.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-10-21, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-21, 12:11   

Patrząc pod maske i nie widząc prawie nic z tego zestawu domysliłem sie Damian że łatwo byc nie może-do tego stopnia że jesli normalne ogrzewanie bedzie sprawne to z funkcji REST korzystam niemal wcale i sobie daruje narazie te operacje.
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-02-03, 22:56   

Panowie a mnie coś buczy właśnie w tym miejscu na podszybju od strony kierowcy, jakoś pod tą kratką przy zbiorniczku z płynem hamulcowym, miał ktoś taki objaw ? Czy to ta pompka, czy może coś innego ?
Grzać wszystko grzeje tylko dziś zaczęło dziwnie buczeć, jakby wentylator, przy zgaszonym klimatroniku to samo, dopiero jak sie silnik wyłączy to cisza...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.