Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 08 ] Problem S8 5.2fsi błąd wałka rozrządu  
Autor Wiadomość
xdever4x 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-01-13, 18:36   [S8 D3 08 ] Problem S8 5.2fsi błąd wałka rozrządu

Witam, samochód chodzi nie równo, ciężko pali i gaśnie. Błąd temu towarzyszący to:

P0368 Kod usterki OBD-II: Czujnik położenia wałka rozrządu "B" Obwód wysoki (Bank 1)

Po wymianie czujnika jak i odłączeniu ciągle się pojawia ten sam błąd a kultura pracy silnika jest całkiem rozstrojona.
Czy to przestawiony rozrząd? Wcześniej silnik chodził bardzo ładnie i bez niepokojących dźwięków. Dodam ze zauważyłem ze cisnienie w szynie wysokiego ciśnienia Paliwa rośnie po odpaleniu silnika jak dodam gazu jak puszczę szybko spada, z tego co wyczytałem wałki mają wpływ na działanie regulatorów Paliwa. Proszę o Jakąś poradę, lub pomysł z góry dziękuję.

Snapchat-1008049121-432x768.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 48,61 KB

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-01-13, 19:17   

xdever4x, przebieg silnika? Błędy po skasowaniu od razu wracają? Błąd wskazuje na uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu i jeżeli chcesz być na 100% pewny, użyj lepszego urządzenia diagnostycznego ...sprawdź wartości rozrządu (rozjazd miedzy wałem korbowym a wałkami rozrządu).
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
xdever4x 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-01-13, 19:59   

Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Przebieg 172tys km błęd wraca po odpaleniu silnika, błąd był sprawdzany na dwóch urządzeniach i nic się nie zmienia w odczycie. Jak dłużej silnik pochodzi a ciężko go utrzymać wyskakuje wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5 na banku 1, jak silnik chodzi słychać dziwne strzały jakby złgo ustawienia zapłonu po odlaczeniu czujnika dolotowego wałka wyskakuje błąd komunikacji z bank 1 i nic poza tym a błąd wałka wydechowego się nie pojawia i co dziwne silnik przygasa ale nie słychać strzałów mieszanki. Postaram sie sprawdzić dane z bloku synchronizacji rozrządu
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-15, 22:08   

Moim zdaniem rozjechał sie rozrząd. Proponuje nie jezdzic, zdjąc pokrywe i zobaczyc jak wałki są wzgledem siebie. Prawdopodobnie winnym bedzie napinacz tego wałka, niestety potrafią sie zepsuć.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
xdever4x 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 18:12   

Niestety tez tak mi się wydaje, najbliższy termin u mechanika doświadczonego z tymi silnikami mam pod koniec Marca. Próbowałem sam zdiagnozować z nadzieją ze to nie to. Zakupiłem kabel diagnostyczny z nadzieją ze sprawdzę bloki synchronizacji rozrządu ale nie działa prawidłowo, teraz zamierzam kupić urządzenie do pomiaru ciśnienia kompresji i sprawdzić czy ona jest. Podobno przy przstawionym rozrządzie nie trzyma cisnienia. Mam ten samochód 5 miesięcy włożyłem kupe kasy w usunięcie klap czyszczenie kolektora chip tuning itp cieszyłem sie 2 tygodnie później przez resztę czasu jeździłem po warsztatach żeby poradzić sobie z p2293 wymieniłem cały układ paliwowy krok po kroku każdy warsztar sie poddawał bezsilnie a tu jeszcze rozrządu brakowało. Znając szczęście tego samochodu to powstała kolizja. Z tego co wiem ustawienie wałka wplywa na cisnienie paliwa w szynie, może to był mały znak przed burzą.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-01-17, 18:46   

Tak jak szeryfisch pisze.

Nie odpalaj więcej silnika.
Ściągnąć dekiel, odpowiednio ustawić wał, sprawdzić ustawienie wałków względem siebie.

Sprawdzając ciśnienia sprężania musisz kręcić silnikiem. Może to skutkować coraz większymi
uszkodzeniami.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
xdever4x 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 18:53   

Niestety ale odpaliłem go parę razy na chwilę na próbę po wymienie czujnika wałka i później wału itp filmik w linku



[ Dodano: 2018-01-17, 22:31 ]
Czy gdybym sam podniósł pokrywę zaworów czy w łatwy sposób można zdiagnozować poprawność ustawienia wałków?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-17, 22:46   

Mozesz próbowac, ale musisz miec mozliwosc obracania wałem. Wiec ktos pod autem musi recznie obracac silnikiem. Po za tym same pokrywy kiepsko sie sciaga w tym modelu, wiem co mowie, rurki paliwowe potrafią człowieka zdołowac. No ale jak zdejmiesz to wałki mają takie płaskie miejsce z gwintem, oba wałki muszą byc w tej samej płaszczyźnie. Z grubsza mówiąc na godzinie 12.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-01-17, 23:26   

xdever4x napisał/a:
Niestety ale odpaliłem go parę razy na chwilę na próbę po wymienie czujnika wałka i później wału itp filmik w linku

https://youtu.be/YQPo1xKfOvI

Łooo matko... no tego filmu raczej mi nie wysyłałeś <boisie>
Może dmucham na zimne ale ja bym tego więcej nie odpalał.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
xdever4x 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 d3
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-01-18, 01:06   

Dziękuję za zainteresowanie tematem, o wilku mowa właśnie u Foss czekam na termin został mi polecony na forum. W wolnej chwili zdejme pokrywę zaworów i zobaczę co się dzieje z wałkami. Mimo ze nie mam możliwości sam się tym zająć to bym wiedział na czym stoje i jakie koszta mniej wiecej mnie czekają.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.