|
Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-06, 12:30
|
|
|
kkrzysi0, w zbiorniku D3 są cztery czujniki poziomu paliwa. Za co każdy jest odpowiedzialny, tego nie wiem, nigdy nie miałem potrzeby tego rozkminiać. Poniżej screen z czujnikami, numery 9, 10, 11 i 12.
tank.JPG
|
|
Plik ściągnięto 264 raz(y) 105,37 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2017-09-19, 15:34
|
|
|
Witam,
Przerabiam właśnie problem pomp paliwa w mojej A8 (4.2 benzyna) i znalazłem odpowiedź na pytanie dlaczego po wymianie wkładu, auto dalej kuleje. Otóż problem leży w koszach pomp.
Każda z pomp nie pompuje benzyny bezpośrednio z baku do silnika, tylko działa dwustopniowo. Kosz to takie jakby wiaderko. Najpierw dolna cześć pompy zasysa paliwo do kosza, a następnie poprzez FILTR siateczkowy w koszu, którego na pierwszy rzut oka nie widać, przelewa się ono do drugiej komory (w koszu) i dopiero z tego miejsca pompa pompuje dalej do silnika. U mnie ten właśnie filtr był totalnie niedrożny (auto z 2003 roku, wiec mogo sie juz tego nazbierać). Nie ma sposobu na wyczyszenie tego filtra, nie da się go wymontować, tylko wymiana całego kosza ALBO tak jak ja zrobiłem - poprzecinanie tej siateczki, tak aby paliwo bez błędnie trafiało do pompy. Po rozebraniu kosza i wyjęciu wkładu wkładamy zakrzywiony drut pomiędzy ścianki kosza i rozcinamy filtr.
Bez tego, wymiana wkładu nie ma sensu, bo pompa PRACUJE NA SUCHO! i nie ma to wiekszego sensu. Przerywanie bierze się stąd, że gdy filtr jest zapchany, paliwo bardzo wolno przesiąka do pompy, która natychmiast go pompuje do silnika, wtedy silnik dostaje kopa i po chwili znowu trzeba czekać aż dawka paliwa przesiąknie itd.
Kosz i pompa dobrze jest rozrysowany w SSP282 |
|
|
|
|
|
|
|
kriskurde
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 31 Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 1 Skąd: Śląskie/Opolskie
|
Wysłany: 2018-02-11, 13:25
|
|
|
U mnie natomiast dzięje się tak raz na 20 odpaleń niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym, że po przyciśnięciu Start silnik chwilę kręci i odpala pracuje równiutko na ok 300obr/min, po kilku sekundach albo zgaśnie albo wkręci się na 2tys i już pracuje normalnie. W chwili gdy pracuje na tych 300stu obrotach nie ma reakcji na pedał gazu.
Najbardziej irytujące usterki to chyba te które raz występują a jak chcesz cos naprawić to wszystko działa |
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-02-15, 13:32
|
|
|
Kriskurde : sprawdź czy nie jest to związane z instalacją gazową, czy to któryś wtryskiwacz lub reduktor nie puszcza gazu do kolektora. Jak podjedziesz do gaziarza to on będzie w stanie to sprawdzić. Objawy tego występują tylko na zimnym silniku, po dłuższym postoju, zaczynają się na zimę i nie zawsze występują, zależy od stopnia nieszczelności. |
|
|
|
|
|
|
|
roggee
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-04-19, 18:20
|
|
|
Cześć.
Podpinam się do tematu, ale u mnie problem jest nieco inny. Samochód po dłuższym postoju (np. 1 godz.) nie odpala. Jak dodam gazu do po chwili silnik rusza. Potem jest już ok. tzn. mogę zgasić i kolejne odpalenie idzie z dotyku. Rozumuję że pompa nie trzyma ciśnienia i paliwo podczas postoju cofa się w przewodach i dlatego pompa musi długo chodzić przy odpalaniu na zimno.
Czy dobrze analizuję problem?
Czy wymienić pompę główną, a może lewą (pomocniczą), bo to ona chodzi przy rozruchu silnika?
Doradźcie coś. Byłby też wdzięczny za krótki opis jak dostać się do pomp. Czy są pod kanapą?
Dzięki.
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 259 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-04-23, 21:43
|
|
|
Jak palisz zimny silnik, to pompa musi podać więcej paliwa żeby podlać na rozruch ( tak zwany warmup), dopiero w miarę nagrzewania jednostki spada zapotrzebowanie na paliwo.
Tak na szybko są dwie opcje. Jedna którą podałeś ( cofanie się paliwa), ale to byś musiał mieć nieszczelność w przewodach. Druga to niewystarczające ciśnienie ( pompa umiera). Wtedy jak trzeba podlać więcej paliwa, spada ciśnienie na listwie i paliwo potrafi w skrajnych przypadkach się nawet kropelkować zamiast rozpylać ( wtedy są problemy z rozruchem, czasem łapie, czasem nie, aż w końcu załapie i potem jakoś chodzi aż do nagrzania).
Ja na Twoim miejscu zacząłbym od wpięcia manometru w doprowadzenie paliwa do listew paliwowych i sprawdził jakie ciśnienie na rozruchu tam panuje. Jak niskie to najprawdopodobniej pompa się kończy. Możesz jeszcze na próbę zblokować przelew żeby nie przelewało powrotem na bak. To w sztuczny sposób podbije ciśnienie na listwie ( choć wysoce prawdopodobne że po takiej akcji wyskoczą Ci błędy). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4799 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-24, 18:11
|
|
|
ale on ma dwie pompy raczej czyli dwa razy więcej problemów |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 259 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-04-24, 20:19
|
|
|
Nie znam całego systemu zasilania z D3 bo swoje stosunkowo krótko posiadam a od pół roku stoi na warsztacie w celu dopieszczenia. Jednak przypuszczam, że nie ma tu takiego numeru jak zasilanie lewej i prawej listwy każda z innej pompy. No chyba że się mylę. Jeśli nie, to próbę można zrobić.
Ewentualnie kompletnie na wariata można zapodać paliwo z zewnętrznego zbiornika/kanistra i zasilić na 100% pewną pompą. Nie takie rzeczy się uskuteczniało już w życiu przy różnych wydumkach w garażu. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1282 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-04-24, 21:15
|
|
|
roggee napisał/a: | Cześć.
Podpinam się do tematu, ale u mnie problem jest nieco inny. Samochód po dłuższym postoju (np. 1 godz.) nie odpala. Jak dodam gazu do po chwili silnik rusza. Potem jest już ok. tzn. mogę zgasić i kolejne odpalenie idzie z dotyku.
|
Jest też opcja, że regulator ciśnienia paliwa cieknie króćcem podciśnienia i zalewa silnik benzyną. Puszczać może niekoniecznie od razu po zgaszeniu silnika ale dopiero po jakimś czasie, jak ciśnienie na listwie lekko spadnie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-04-25, 06:27
|
|
|
sssebek napisał/a: | Nie znam całego systemu zasilania z D3 bo swoje stosunkowo krótko posiadam a od pół roku stoi na warsztacie w celu dopieszczenia. Jednak przypuszczam, że nie ma tu takiego numeru jak zasilanie lewej i prawej listwy każda z innej pompy. No chyba że się mylę. Jeśli nie, to próbę można zrobić.
Ewentualnie kompletnie na wariata można zapodać paliwo z zewnętrznego zbiornika/kanistra i zasilić na 100% pewną pompą. Nie takie rzeczy się uskuteczniało już w życiu przy różnych wydumkach w garażu. |
Ogólnie to masz dwie pompy ale zasilają wspólnie całość.
Co do problemu z pompą, często problem jest gdy wysiądzie jedna z nich i np masz poniżej pół baku. Nalać do pełna do diagnozy to dobry pomysł Jeśli przestanie gasnąć to znaczy, że jedna pompa padnięta |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga
Prywatność. |
|
|