Autor |
Wiadomość |
audifanatic
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-02, 23:51
|
|
|
felge mam 9" zamiast 8" rozmiar 19 i do tego niskie ET 35 wiec felgi super wypelniaja blotniki.
auto jest tez stabilniejsze.
dalem dustans 20mm i felga mocno wystaje a auto wyglada jak monster truck.
moze wystarczy 10mm ale to sie okaze przy montazu.
teram jest doslownie kilka mm miejsca miedzy zaciskiem a felga ale zaciski brembo przykrecasz bezposrednio do piasty bez jazma wiec moze da rade
czekam jak sie jeszcze troche ociepli i zakladam |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-08, 23:39
|
|
|
ze wzgledow bezpieczenstwa audi WYMAGA wylacznie felgi 20" ET46 (oczywiscie najlepiej oryginalnych).
a czy dokupiles takze nowa jednostke ABS ?
a czy dokupiles specjalne sruby za 8 tys pln ? |
|
|
|
|
|
|
|
audifanatic
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-09, 09:25
|
|
|
Heble wejda spokojnie pod fabryczne 19"
Srub tytanowych nie wymienilem.Jestes pewny ze tyle kosztuja? bo az mi sie nie chce wiezyc ze przy wymianie tarcz trzeba tyle dac za same sruby jak tarcza kosztuje chyba 12tys
pozostaje jeszcze obcja pojechac do serwisu na bezplatna akcje serwisowa ale moga sprawdzic po VINie ze fabrycznie ich nie bylo
mechanik mi mowil ze wystarczy zmienic kodowanie ABS.jest opcja ceramika
coraz mniej mi sie te heble podobaja.na rs4-bremstechnik.de jest fajny zestaw 365mm+ zacisk r8 8tloczkowy i wchodzi spokojnie pod 19" |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-09, 11:01
|
|
|
audifanatic napisał/a: | Heble wejda spokojnie pod fabryczne 19" |
kto wie lepiej ? Ty czy producent ?
przepraszam z gory za jaskrawe porownanie, ale
wiesz mozna napisac, ze na wóz konny zamiast siana mozna zaladowac samochod i tak go przewozic. inny bedzie sie upieral, ze do tego sluza profesjonalne lawety
audifanatic napisał/a: |
Srub tytanowych nie wymienilem.Jestes pewny ze tyle kosztuja? bo az mi sie nie chce wiezyc ze przy wymianie tarcz trzeba tyle dac za same sruby jak tarcza kosztuje chyba 12tys
|
komplet srub do 4 tarcz kosztuje 8 tys, zas cena 4 tarcz to okolo 50 tys
audifanatic napisał/a: |
pozostaje jeszcze obcja pojechac do serwisu na bezplatna akcje serwisowa ale moga sprawdzic po VINie ze fabrycznie ich nie bylo
|
nie rozumiem co masz na mysli
audifanatic napisał/a: |
mechanik mi mowil ze wystarczy zmienic kodowanie ABS.jest opcja ceramika
|
dla wlasnego (i innych) bezpieczenstwa zmień mechanika |
|
|
|
|
|
|
|
audifanatic
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-09, 16:20
|
|
|
Serwis audi nie jest dla mnie zadnym autorytetem w sprawach technicznych.
Wiadomo wieksza felga daje wiecej miejsca i mniejsze prawdopodobienstwo uszkodzen .
Audi mialo darmowa akcje serwisowa wymiany srub na tytanowe.Musze sie dowiedziec czy mozna dam im same tarcze do naprawy.
Jak masz wiedze odnosnie ABS to powiedz a nie pisz mi o zmianie mechanika.
Z tego co wiem ABS w A8/s8 jest identyczny.Pozostaje kwestia kalibracji pod wieksze tarcze. |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-09, 17:29
|
|
|
... odpowiadajc na Twoj post nie posilkowalem sie wiedza pochodzaca z serwisu.
JEDYNYM zrodlem wiedzy jest producent. i na niego sie powoluje.
tak na marginesie troche przesadzasz piszac, ze serwis nie jest dla Ciebie zadnym zrodlem wiedzy - prawde powiedzawszy mechanicy-domatorzy sa gorsi niz serwisy. pracownicy serwisu maja dostep do dokumentacji, zas domorsli mechanicy maja wiedze pochodzaca z nauki typu:
"jak popsuje to przynjamniej sie naucze, ze tak nie nalezy robic, co wiecej moze uda mi sie to naprawic i bede w tym zagadnieniu fachowcem"
teraz dlaczego pisze na ten temat ?
otoz dlatego, ze Twoj mechanik powiedzial Ci, ze obecny uklad abs bedzie wspolpracowal z tarczami ceramicznymi.
zakladam, ze twoj uklad abs to 517 CH z software 517 B lub pochodna tego.
potrzebujesz do silnika 4.tdi: 517 CB z software 517 K
ten uklad to okolo 7 tys pln.
akcje serwisowe dotycza wylacznie calych samochodow. nie sa prowadzone akcje serwisowe na podstawie dostarczonych czesci.
w zadnym razie producent nie bedzie kwalifikowal wymiany srub na podstawie dostarczonych tarcz (a nie calego samochodu). jesli masz stare sruby - musisz je obowiazkowo wymienic - w przeciwnym razie sporo ryzykujesz.
na Twoim miejscu jednak udalbym sie do serwisu, aby przynajmniej zweryfikowac stan tarczy, ktore kupiles. serwisanci na podstawie instrukcji sprawdza tarcze pod katem mikropekniec. jesli sa mikropekniecia - to tarcze na smietnik.
pamietaj tez o felgach 20 cali, mniejsze nie wchodza w gre. |
|
|
|
|
|
|
|
audifanatic
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-09, 19:48
|
|
|
mechanik mowil tylko o procedurze adaptacyjnej podczas jazdy.Zapytam sie o ABS.Nie wyglada to za ciekawie.Jak bedzie tak jak mowisz to raczej heble pojda na allegro.
Felgi mialy byc od rs6 ale to znowu kolejny koszt.
Co do mechanikow to masz racje.Cale szczescie ja mam goscia,ktory w ASO dlugo pracowal a teraz ma swoj warsztat i jezdzi na szkolenia.Do ASO tez robic auta,ktorych oni nie maja pojecia jak ogarnac.
Szkoda,ze do A8 nie ma awet dobrych sportowych tarcz i klockow. |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-09, 20:47
|
|
|
poczekaj nie tak szybko,
1. jednostka ABS - to pewnie znajdziesz na allegro (predzej, czy pozniej)
2. felgi 20 cali - tak czy siak warto
3. a moze sruby masz juz wymienione ? (a wiec sa dobre)
4. zweryfikuj koniecznie stan tarcz w serwisie aso
mozesz zawsze zamontowac zwykle tarcze od s8. z tego co wiem sa inne niz standardowe A8
mam nadzieje, ze te wyjasnienia sa pomocne |
|
|
|
|
|
|
|
audifanatic
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-09, 21:42
|
|
|
Mysle ze bedzie ciezko ze sterownikiem ABS.Dowiem sie czy bez wymiany ABS nie bedzie sie wlaczal bez powodu.
znalazlem sterownik z tym softem co piszesz ale pisza ze pasuje do a4 i a5
link do ABS
Sruby mam zwykle.Ciezko jest mi zrozumiec czemu komplet nowych kosztuje 8tys.
Heble od s8 maja wlasciwie wieksza tarcze 385 wiec duzej roznicy nie bedzie a i tak felgi bede musial wymienic.
Szkoda ze audi nie ma w opcji mocniejszych stalowych hebli.W phaetonie sa brembo i tarcze 2-czesciowe
Dzieki za pomoc.Coraz bardziej jestem zniechecony a tak sie zgrzalem jak dostalem zestaw |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-09, 22:11
|
|
|
probuje sie zrehabilitowac za zniechecenie Ciebie...
zobacz:
http://allegro.pl/pompa-a...1439192421.html
nie wiem jednak co z CP do jednostki abs...
w zamian mozesz wystawic na aukcji swoja jednostke.
tu nie chodzi o to, ze jak piszesz "ABS nie bedzie sie wlaczal bez powodu".
tu chodzi o to, ze abs moze zachowywac sie nieprzewidywalnie.
software w sterowniku jest napisany pod konkretne tarcze i silnik. lacznie jednostek abs jest chyba piec czy szesc (rozne silniki, rozne napedy). a jak niepoprawnie dziala ABS to nie oczekuj wiele od ESP oraz od systemu wspomagajacego nagle hamowanie - nie pamietam nazwy - ale chodzi tu o to, ze uklad przewiduje gwaltowne hamowanie i znacznie podwyzsza cisnienie w ukladzie.
efekt moze byc np. taki, ze abs bedzie dzialal zbyt dlugo, mimo, ze kola odzyskaly przyczepnosc.
tutaj mozemy tylko zgadywac - a w zasadzie mozna nawet dojsc do kilku wnioskow znajac zasade dzialania abs i mozliwosci poszczegolnych elementow.
w kazdym razie, zamiast poprawic skutecznosc, moze sie okazac, ze droga hamowania sie wydluzy.
teraz temat srub.
sa to sruby zrobione z czegos-tam, tak aby:
1.wytrzymywaly ekstremalnie wysokie temperatury i nie zmienialy wlasciwosci (goraca tarcza ceramiczna)
2. wytrzymywaly olbrzymie roznice temperatur i nie zmienialy wlasciwosci
3. wytrzymywaly ogromne przeciazenia (wieksza skutecznosc)
skad wiesz jakie masz sruby ? czy to oznacza, ze tarcze kupiles bez srub ?
tak czy siak warto sprawdzic ile kosztuja takie sruby w serwise. dlaczego ?
otoz moje informacje pochodza z serwisu, wtedy powiedziano mi, ze tyle kosztuje komplet tych srub.
moze zaszla pomylka ? wiesz czasami konsultanci obslugujacy klientow wyolbrzymiaja zagadnienia...
tym bardziej, ze bylo to zaraz po tym jak wprowadzono ta akcje w Polsce. jak sie robi cos pierwszy raz nie nalezy oczekiwac, ze wszystko bedzie na "tip top"
moze jednak warto blizej poznac zagadnienia dotyczace zwyklych tarcz s8. jesli tarcze wieksze to skutecznosc powinna byc lepsza. tutaj wiedze mam slaba warto sie popytac na forum kolegow z wiekszymi niz oryginalne tarcze.
jako ciekawostke napisze, ze istnieje "fabryczny kit", ktory polega na zainstalowaniu tarcz ceramicznych. niestety nie wiem co wchodzi w sklad... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5076 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-02-09, 22:27
|
|
|
Myślę, że te śruby spokojnie można by było zakupić poza ASO, dużo, dużo taniej. Sprawdzić długość, rozmiar i klasę wytrzymałościową i zakupić w jakimś hurcie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
audifanatic
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-02-09, 23:47
|
|
|
A skad masz wiedze,ze ABS trzeba wymieniac i to dokladnie na taki?
Z tego co wiem po akcji serwisowej na tarczach pisali OK a ja tego nie mam
Sprawdze cene srub.Jak koszta beda wysokie to odpuszcze temat i zaloze tarcze 365mm stalowe 2czesciowe i zacisk 8tloczkowy.Zestaw spokojnie wchodzi pod 19" |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-09, 23:57
|
|
|
... skad mam wiedze ?
kazdy serwis aso/producent (kulczyk)/etka i kilka innych programow Ci to powie |
|
|
|
|
|