Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 LPG ] Sporo błędów  
Autor Wiadomość
olopan 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 A\
Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-02-20, 21:51   [S8 D2 01 LPG ] Sporo błędów

Hej
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterek i ukierunkowaniu moich dalszych poczynań.
Wyskoczyły takie błędy (pisownia oryginalna):
1. Rząd cylindrów cylindrów 2 – sonda 2, nadmierna oporność wewnętrzna (ZAP)
Sonda lambda 1 rząd 1 (ZAP)
Sonda lambda 1 rząd 2 (ZAP)
Temperatura wody (ZAP)
2. Uszkodzenie mechaniczne Kod błędu: 16502 (P0118)
3. Kod błędu 00301
4. P1628 Magistrala danych napędu: Brak informacji z czujnika kąta skrętu

Samochód na LPG, ale od początku miałem problemy z gazem tzn. po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu samochód przeskakuje na benzynę. Mechanik od gazu po podłączeniu auta pod komputer stwierdził, że jak wymienię świece to potem mam do niego przyjechać.

Z kontrolek na zegarze świeci się ABS z ESP i kontrolka silnika, która po skasowaniu błędów nie świeciła przez jakieś 10 km, potem znowu to samo.

Samochodem jeżdżę sporadycznie ale po ostatnich 60 km zobaczyłem że temperatura nawet nie podskoczyła do 90c, cały czas w granicach 65-80. Dzisiaj po odpaleniu od razu ruszył wentylator przy chłodnicy, wydaje się to trochę dziwne patrząc że temperatura wynosi lekko powyżej zera. Teraz nie wiem czy to wina czujnika temperatury, czy termostatu, czy jeszcze czegoś?
Do tego gruszki podciśnienia miały niesprawne ramienia, więc nie wiem w jakim stopniu miało to wpływ na jazdę. Dodam tylko że braku mocy nie było czuć.

I jeszcze mam pytanie dotyczące oleju, na bagnecie jest minimum więc myślałem o dolewce. Samochód ma nakręcone 300 tys. a z tego co wiem jest wlany Mobile 1 5w30, czy on jest odpowiedni?

Liczę na Waszą pomoc za co się brać w pierwszej kolejności...

[ Dodano: 2017-02-21, 23:16 ]
Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc? Może mieliście wcześniej podobne problem i wiecie co robić, bo nie chcę jeździć od mechanika do mechanika bo wiem że każdy powie coś innego. <bezradny>
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-02-22, 09:08   

co do kontrolek abs i esp, one są ściśle powiązane z czujnikiem konta skrętu, być może jest uszkoczony i z tąd ten problem, musisz gosprawdzić , wejść w blok pomiarowy i patrzeć jaki pokazuje aktualnie stopień, czy płynnie sie zmienia kąt jak kręcisz kierownicą. co do temperatury to również wchodzisz w bloki pomiarowe i sprawdzasz co pokazuje vag a co wskażnik temp, ja tu bardziej obstawiam termostat do wymiany, no a jeśli chodzi o sondy to na początek sprawdż stan kostki i przewodu, rozepnij i zobacz czy styki nie są zaśniedziałe ale i tu podejrzewam że poprostu są do wymiany, gruszki natomiast nie mają nic do błędów, choć warto je mieć sprawne
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-22, 09:27   

olopan napisał/a:
1. Rząd cylindrów cylindrów 2 – sonda 2, nadmierna oporność wewnętrzna (ZAP)
Sonda lambda 1 rząd 1 (ZAP)
Sonda lambda 1 rząd 2 (ZAP)


Uwalone sondy lambda dwke przednie oraz jedna z lewej strony - przez to święci się chęci engine i auto nie będzie dobrze chodzić na LPG

Cytat:
Temperatura wody (ZAP)
2. Uszkodzenie mechaniczne Kod błędu: 16502 (P0118)


Uwalony czujnik temp. cieczy chlodzacej. To ten mały znajdujący się na listwie wodnej z tylu silnika po prawej stronie, zaraz jakby za nastawnikiem

Cytat:
3. Kod błędu 00301
4. P1628 Magistrala danych napędu: Brak informacji z czujnika kąta skrętu


Uszkodzona pompa abs , najprawdopodobniej zacina się zawór. Tylko wymiana pompy w tym przypadku, bo reanimacja niest krótkotrwała, bądź nie przynosi efektu.
Drugi to uwalony czujnik kąta skrętu. Można sprawdzić na kablach, wtyczce czy jest prąd, bądź najlepiej podmień na inny sprawny.
Od tego masz błędy ABS i ESP.

Cytat:
Do tego gruszki podciśnienia miały niesprawne ramienia, więc nie wiem w jakim stopniu miało to wpływ na jazdę.


Napraw, przesmaruj, wymień wężyk i na nowe i zobaczysz różnice.

Co do oleju to tu na forum jest tego cale kompendium wiedzy. Wystarczy poszukać. <hihi>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
olopan 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 A\
Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-02-22, 22:14   

Dzięki Panowie, o to mi chodziło. Chciałem uniknąć odwiedzania mechaników, którzy nie mają pojęcia o robocie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.