Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-28, 08:25   

To nie krańcówka a potencjometr. Tam nie ma krańcówek. A sprzęgło broni przed przeciążeniami. On jedzie na pozycję zadaną. A wykrywa przeciążenie gdy zadaje mu bieg tył lub przód a potencjometr nie zmienia wartości i powstaje tzw lag :) tak przynajmniej myślę bo to standardowe rozwiązanie dla sterowania serwami. Jeśli odczyt enkodera nie zgadza się z zadaną prędkością i droga/obrotami.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-04-28, 12:51   

Maciej o co Ci chodzi ?

Ja napisalem potencjometr pozycji a krancowka nazwal to Marcin2013

Potencjometr jest czujnikiem czyli sygnalem zwrotnym a sprzeglo elementem wykonawczym.
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-04-28, 19:28   

mmalinas napisał/a:
Marcin podales tylko polowe prawdy.

Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana


No w sumie masz 100% racji, nie pomyślałem pozycjoner odcina napięcie i magnez puszcza, jak by był sklejony to klapa by została w jakimś położeniu i nie dało by się jej ręcznie zamknąć :]
 
 
hasek 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-04-29, 20:04   

Powiedzcie czy po rozkręceniu i przy składaniu silnika potencjometr musi być w konkretnej pozycji czy obojętnie jak i powinien się zaadaptować? Problem mam w tym, iż po którymś rozebraniu silnik nie może załapać pozycji krańcowych i klapa jedzie do połowy albo troszkę dalej i robi come back. Kilka dni temu w takm przypadku przestawiłem tryb o 1 ząbek i było ok.
Przestawiać czy powinno się nauczyć? Przed przykreceniem robię teoretycznie adaptację przez podłączenie silnika, wciśnięcie zamykania i przymknięcie klapy oraz otwarcie i po tej operacji jest właśnie problem.
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-29, 23:34   

Nie nauczy się. To jest enkoder absolutny raczej i będzie sterował silnik do momentu aż osiągnie odpowiednią pozycję. Jeśli nie osiągnie to zinterpretuje to jako opór i wróci.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
hasek 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-04-30, 22:19   

drago_o napisał/a:
Nie nauczy się. To jest enkoder absolutny raczej i będzie sterował silnik do momentu aż osiągnie odpowiednią pozycję. Jeśli nie osiągnie to zinterpretuje to jako opór i wróci.


W takim razie jakby ktoś miał przypadkiem wydłubany lub jakiś leżący silnik proszę o fotki potencjometru w pozycji otwartej i zamkniętej bagażnika.
_________________

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-01, 10:42   

tu nie widać?

http://www.dognmonkey.com...g-audi-a8l.html

nie chce mi się rozbierać ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
hasek 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-05-02, 13:27   

Temat już chyba ogarnięty, klapa jak na razie śmiga.
_________________

 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 245
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-11, 07:07   

mmalinas napisał/a:
Koledzy z fabryki Neckarsulm pracuje dla N/EA-312

Wspomagam konstrukcje aktualnego V8 i V6 jaki BI i Mono Turbo


Z ciekawości, wdrażają tam teraz coś nowego na bodyshopie? Ostatnio jak byłem to klepali A8 krótkie/długie, A6/A6kombi, A7, Hurracana, wdrażali bodaj A5 cabrio


Co do przygód z klapą to zamek w klapie ( czyli problemy z ryglowaniem) już rozwiązałem u siebie. W weekend wrzucę fotorelację. Nie ma kompletnie sensu kupować nowych i wymieniać, bo ten daje się bez większego problemu zregenerować za grosze. Do tego daje się zregenerować tak, że najprawdopodobniej kolejne 10 lat będzie działał bez zająknięcia.
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-09-21, 16:06   

W końcu klapa doczekała się zianteresowania z mojej strony a właściwie silniczek jej podnoszenia, i potwierdzam, że pomysł Michała się sprawdza, wczoraj ogarnąłem temat 1h roboty z przerwą na browarka i teraz klapa chodzi jak nowa, a ile ja się nakombinowałem, zmiana teleskopów, odbojów ze sprężynkami itp... Podziękowania dla Michała <brawo>
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-21, 16:35   

paweldzwo napisał/a:
W końcu klapa doczekała się zianteresowania z mojej strony a właściwie silniczek jej podnoszenia, i potwierdzam, że pomysł Michała się sprawdza, wczoraj ogarnąłem temat 1h roboty z przerwą na browarka i teraz klapa chodzi jak nowa, a ile ja się nakombinowałem, zmiana teleskopów, odbojów ze sprężynkami itp... Podziękowania dla Michała <brawo>


raczej wykonanie Michała zainspirowało bo pomysł był stary przyszedł zza granicy
i był nawet wcześńiej tu opisywany ale jakoś wszyscy się czaili ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-09-21, 23:39   

Uważam, że chłopaka należy docenić a nie tworzyć zbędne ideologie :) Najważniejsze że się sprawdza.... :)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 15:07   

paweldzwo napisał/a:
Uważam, że chłopaka należy docenić a nie tworzyć zbędne ideologie :) Najważniejsze że się sprawdza.... :)


jak najbardziej że się zebrał i zrobił oddaję szacun :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Thomas1993 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 L D3
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-20, 00:36   

Dla podsumowania jeśli u mnie klapa przy otwieraniu musi zostać lekko uniesiona na 2/3 cm aby dalej się otworzyła i jeśli po zamknieciu prawy rog klapy tam gdzie jest silniczek jest delikatnie uniesiony to rozumiem ze jest to kwestia przetarcia sprzegla silniczka ?
Teraz przyłożyło mrozem i klapa raz przy zamykaniu domkneła się po czym prawy rog klapy uniusł sie na 1cm strzelił i zwolnił zamek, którego nie moglem domknac/
Proszę o poradę bo przeczytałem cały temat i trochę zgłupiałem co po za silniczkiem jeszcze zrobic.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-12-20, 06:06   

Thomas1993

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.