Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 4.2TDI] Dziwny dżwięk silnika  
Autor Wiadomość
djxander 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2018-01-02, 16:29   [D3 07 4.2TDI] Dziwny dżwięk silnika

Witam, Od prawie roku jeżdżę a8 i od samego początku z silnika dochodzi dziwny dźwięk https://youtu.be/zaBndJTDFsI
Pierwsza diagnoza była że pompa wspomagania ale ta została wymieniona na nową zalany oryginalny płyn, wspomaganie nie powiem poprawiło się ale dźwięk pozostał. Pojawia się od razu po odpaleniu i ustaje po zgaszeniu silnika na wyższych obrotach zwiększa się jego częstotliwość. Ktoś ma jakiś pomysł skąd dobiega ten odgłos?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-02, 17:03   

Popraw tagi w obu postach bo Ci je usuną.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-01-03, 19:14   

Jakby coś z pompy a podczas kręcenia kierownicą zmienia się dziwek?
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
djxander 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2018-01-03, 19:20   

Właśnie nie bardzo ale pompa wspomagania jest założona nowa tak jak wspomniałem i ten dźwięk został
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2018-01-03, 22:44   

Dźwięk jakiegoś łożyska zacznij od paska wieloklinowego , aletrenator itp
 
 
djxander 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2018-02-07, 18:03   

A jest możliwość aby była to turbina? Na filmiku może tego nie słychać ale dźwięk po zgaszeniu wyraźnie "wytraca prędkość" i dopiero ustaje. Sam silnik odpala i pracuje elegancko i równo trzyma moc. Co do błędów to tylko swieca na piątym cylindrze i absolutnie nic więcej
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-02-07, 19:39   

Może to być turbo odłącz podciśnienie na zapalonym jeśli hałas ustanie turbo do regeneracji
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
djxander 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2018-02-07, 19:48   

Chodzi o odpięcie tej rury od kolektora?

Znając mojego pecha to turbina będzie do wymiany....
 
 
gregor_wroc 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Greg
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: DW
Wysłany: 2018-02-09, 11:22   

Niekoniecznie. Pasek osprzętu nie zatrzymuje się momentalnie po wyłączeniu silnika, więc któraś z rolek też może dawać podobny objaw. Ja miałem walniętą rolkę od klimy. Tyle, że u mnie dźwięk był bardziej stukotaniem niż takim jak u Ciebie. Zacznij może od "tańszych" opcji i zobacz czy nie ma luzów na rolkach paska osprzętu.
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-02-09, 20:25   

Tu nie chodzi o droższe tańsze samo odpięcie podciśnienia nie kosztuje nic a jeśli okarze się ze to turbo a autem bedzie jeżdżone to można bardzo szybko zarżnąć silnik.
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
djxander 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2018-03-22, 22:21   

Więc tak, dziś zdjąłem pasek osprzętu aby wymienić rolkę napinacza. Odpaliłem silnik bez paska i pracuje cicho nie ma już tego dźwięku. Obstawiam kompresor klimy tym bardziej że ta mi nie działą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.