Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL] Problem po uderzniu o krawężnik  
Autor Wiadomość
Piszczat 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-01-17, 18:32   [D3 ALL] Problem po uderzniu o krawężnik

Witam serdecznie chciałbym was prosić o pomoc.

Dzisiaj rano jadąc do pracy wyłączyłem ESP i powariowałem, przy jednej wariacji zbyt mocno mnie poniosło i uderzyłem prawym tylnym kołem o krawężnik. Po tym auto tak jakby zaczęło skośnie jechać, tył auta schodził do pobocza, a żeby jechać prosto musiałem trzymać kierownice pół obrotu w prawo. Po przejechaniu 50-100 metrów zaświeca się kontrolka ESP. Dojechałem do pracy i po pracy pojechałem do mechanika zostawić samochód i sprawdziliśmy programem DELPHI hamulce. Pokazało następujące błędy:

- 01542 Czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu, sygnał nieprawidłowy, nieciągły.
- 00778 Czujnik położenia dźwigni regulacyjnej , sygnał nieprawidłowy, nieciągły

Patrzyłem kiedyś u siebie VCDSEM miałem błąd
- Steering Angle Sensor (G85) czyli ten 00778, ale żadna kontrolka mi się nie świeciła więc teoretycznie ten błąd nie ma nic wspólnego z dzisiejszym uderzeniem.

Co do pierwszego błędu opis do niego jest:

01542 - Yaw Rate Sensor (G202): Electrical Fault in Circuit
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Yaw Rate Sensor (G202) faulty
Yaw Rate Sensor (G202) faulty
ESP-Sensor Unit (G419) faulty
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Yaw Rate Sensor (G202)
Check Yaw Rate Sensor (G202)
Check Measuring Value Block (MVB)
Check ESP-Sensor Unit (G419)

I występują tutaj oznaczenia g202 i g419, ale z tego co szukam te moduły są w środku kabiny lub pod maską. Zastanawiam się jak mógł sie rozsypać taki moduł po takim uderzeniu, przecież nie miał bezpośredniej styczności z uderzeniem. Czy jest możliwe że poprostu jakieś okablowanie jest urwane od tych modułów? Czy są od tego jakieś czujniki przy kołach lub na wachaczach, które mogły zostać zerwane, bo nierozumiem jak on mógł paść.

Bardzo prosiłbym o pomoc i od czego zacząć w moim przypadku. Narazie samochód mam u mechanika, ale nie mieliśmy czasu go podnieść czy jest coś pogięte, zdąrzyliśmy tylko sprawdzić błędy. POZDRAWIAM
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-01-17, 18:52   

Najpierw napraw geometrię auta.

System ESP "myśli" że coś jest nie tak z kierunkiem jazdy auta i głupieje.
Błąd kiery to normalka +/- 5 stopni rozjazdu i błąd.
Reszta pewnie związana z G meterami, sterownik widzi, że jazda na wprost nie jest widoczna
przez czujniki jako prawidłowa.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Piszczat 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-01-17, 19:01   

Geometria...Najpierw ewentualna wymiana zgiętych wachaczy, potem dopiero zabawa czujnikami? Jest jakiś czujnik od ESP przy kole? Wiem że jest czujnik ABS, ale po jego zniszczeniu lub oderwaniu świeciło by się raczej ABS i kontrola. Jest możliwe, że po odzyskaniu właściwego toru jazdy wróci do normy i ESP nie będzie głupieć? POZDRO
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-17, 19:17   

Jest czujnik ten G202
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Piszczat 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-01-17, 19:55   

A poratujesz jakims schematem? Rozumiem ze to nie jest ten sam czujnik co ABS-u? Jeśli byś mógł to podrzuć jakiś schemat.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-17, 20:01   

Jest przymocowany za nadkolem. Nie mapietam dokładnej nazwy. Czujnik przyspieszenia poprzecznego. Jestem na delegacji więc niestety nie podam więcej szczegółów :(
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.