Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 3.3TDI ] Na postoju grzeje, a w czasie jazdy nie  
Autor Wiadomość
artur200222 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2016-11-25, 20:15   [D2 02 3.3TDI ] Na postoju grzeje, a w czasie jazdy nie

Cześć

Ostatnio borykam się z problemem ogrzewania w Audi A8 D2 3.3 TDI 2002. Zostało wymienione już parę części m.in.:
- Kratka nawiewu
- Panel sterowania klimatyzacją (tam gdzie ustawia się temperaturę)
- Zawór pompy obiegu wody (4d0 959 617 c)
- 2x Silniczki nawiewu dmuchawy (4d0 820 511 a)

Jak wygląda problem:
Gdy stoję autem to z każdej z kratek nawiewu leci bardzo ciepłe powietrze. Gdy jadę ok 50-60 km/h to z lewej strony wieje chłodne powietrze, po środku letnie, a z prawej ciepłe. Przy prędkości 100 km/h i ponad leci tylko zimne powietrze z każdej kratki nawiewu. Na vagu nic nie wychodzi. Jak widać bardzo dziwny problem, bo można powiedzieć, że im wyższe obroty silnika tym gorzej grzeje. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-25, 21:25   

Wprawdzie w benzynie, ale miałem podobnie jak zamienione miejscami były węże układu ogrzewania przy grodzi.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-26, 10:29   

artur200222, a co z temperatura silnika, stoi na 90 podczas jazdy? Podlaczales skaner, pokazuje jakies bledy w klimatroniku?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
artur200222 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2016-12-08, 18:57   

Wybaczcie za zwłokę, ale ostatnio nie mam za bardzo czasu. Jak zrobiłem dłuższą trasę to zbadałem jak dokładnie wygląda ta zależność obrotów od ogrzewania. Tak więc przy obrotach jałowych tj. ok 1000 rpm grzeje aż miło, ok 1200 jest już trochę gorzej. Między 1300-1800 leci zimne powietrze. Od 2000 rpm jest ciepło, a jak silnik ma 2500 rpm i więcej to już w ogóle leci gorące powietrze.

Temperatura rozgrzanego silnika to dokładnie 90, czyli idealnie. Temperaturę trzyma, nie spada, ani nie nie rośnie wyżej. Poziom płynu chłodniczego w normie.

Jak dostać się do tych węży układu ogrzewania przy grodzi? Jak dostrzec, czy są one poprawnie podłączone?

Jak sprawdzić błędy na klimatroniku? To też się robi przez vaga?
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2016-12-08, 19:13   

Sprawdź czy masz termostat niby stała temperatura to powinien być .Przewody grzewcze powinny być ok , to nie gazociąg i na pewno nikt tam niczego nie zamieniał może nagrzewnica do przeczyszczenia.
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-12-08, 20:02   

Cześć , mam to samo i żadnych błędów , już dawno o tym pisałem i odpowiedzi nie ma .
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2016-12-08, 23:51   

Sprawna pompa wody ,pompa obiegowa, termostat i czysta nagrzewnica i grzanie musi być , chyba że dmucha w obieg z pod uszczelki głowicy w tedy nie będzie.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-09, 07:37   

artur200222 napisał/a:
Jak dostać się do tych węży układu ogrzewania przy grodzi? Jak dostrzec, czy są one poprawnie podłączone?

Tak ma być podłączone:


tutenhamon napisał/a:
Przewody grzewcze powinny być ok , to nie gazociąg i na pewno nikt tam niczego nie zamieniał może nagrzewnica do przeczyszczenia.

Ale elektrozawory ktoś mógł już wymieniać i wtedy źle podłączyć.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
artur200222 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2016-12-11, 18:33   

Problemem były odwrotnie zamontowane węże układu ogrzewania. Zamieniłem je miejscami i wszystko działa. Dziękuje wszystkim za pomoc :)
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-12-29, 18:52   

Miałem to samo , zamienione węże , po prawidłowym podłączeniu wszystko hula jak trzeba a kombinowałem nad tym parę lat.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-01-11, 15:05   

gtfan napisał/a:
Obrazek


W benzynie jest nieco inaczej - ten skręcający na bok (a nie do dołu) wąż ma być wyżej, czy niżej? Mam tak, jak na zdjęciu i na postoju grzeje bez zarzutu, a podczas jazdy leci na ryj. Zwiększanie obrotów na postoju nie nic nie zmienia (grzeje dobrze). Jest jeszcze opcja, że reduktor, który jest ustawiony bokiem, tak bardzo wychładza płyn w tym obiegu, że i do nagrzewnicy dopływa zimniejsza ciecz.

20170111_145317.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 53,48 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.