Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 2.8PB/LPG ] skrzypiące zawieszenie MASTER SPORT  
Autor Wiadomość
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2016-09-24, 18:56   [D2 02 2.8PB/LPG ] skrzypiące zawieszenie MASTER SPORT

Witajcie.
Przepraszam, że nie kontynuuję tematu rozpoczętego m.in. w tym wątku: http://www.a8team.pl/d2-a...e-vt606,255.htm
Jednak chciałbym byśmy razem skupili się na konkretnie moim przypadku.
Opisze wszystko po kolei:
W lipcu wymieniłem calutkie zawieszenie. Czytając opinie m.in. tu na forum zdecydowałem się na MASTER SPORT. Dodatkowo wsadziłem też nowe końcówki drążków.
Wszystko złożone tak jak być powinno czyli skręcane na kanale pod naturalnie obciążonym autem. Wykonana geometria. Zdaje się tak jak "Pani Bozia przykazała".
Auto po zamontowaniu zawieszenia miało przebieg 214000. Po przejechaniu 300 km zaczęły się problemy - mianowicie pojawiło trzeszczenie przy skręcaniu. Przy kolejnych km trzeszczenie nasiliło się już nawet do tego stopnia, że skrzypiało przy jeździe na wprost.
Po przejechaniu ponad 2000km autem nie dało się jechać. Osoba od której kupiłem zawieszenie zgodziła się wysłać mi drugi nowy komplet. Dostałem paczkę. Przerzuciliśmy zawieszenie. Ponowna geometria. I znów ten sam scenariusz. Pierwsze 300 km cichutko i rewelacyjnie, a potem znów ten sam trzask powrócił. Dodam tylko, że w obu przypadkach auto prowadzi się rewelacyjnie. Jest sztywno i ekstra. Tylko te trzeszczenie.
Pytania:
1. Czy jednak źle montujemy te zawieszenie?
2. Czy to możliwe żeby dwukrotnie przy takim samym przebiegu uległo ono awarii?
3. Może to jakaś inna rzecz trzeszczy a nie wahacze?

Mam nadzieję, że pomożecie przy tej dyskusji i razem uda się nam znaleźć winowajcę bo już mi brakuje pomysłów co to może być, a jazda z tym skrzypieniem zaczyna mnie już wykańczać psychicznie.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-09-24, 19:35   

Pewnie końcówki drążków.
_________________
Black Cars Matters
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-09-24, 19:39   

Też tak podejrzewam jest to najsłabszy element w zestawie - w sensie jakościowym . Bardziej nadają się do lżejszych aut moim zdaniem .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-09-24, 19:41   

Miałem MS wcześniej coś koło 60tys, teraz zakładałem i jest Ok ale fakt faktem mało najechałem.

Końcówki mooga mam 3 bodaj rok, drążki lemforder i jest OK. Warto zająć się też tulejami drążka.
_________________
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2016-09-24, 20:01   

Cytat:
Dodatkowo wsadziłem też nowe końcówki drążków.

Sorry błąd. Końcówki drążków oczywiście były w zestawie. Ja dodatkowo wrzuciłem jeszcze nowe drążki.
Mówicie, że same końcówki mogą powodować te trzeszczenie? Kurde, wymiana końcówek to znów geometria... znów koszty...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-24, 20:11   

Wymiana końcowek to tylko zbieżność więc nie dawaj się naciągnać.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-25, 00:41   

Weź jakis smar w sprayu, np wd40 i psikaj na poszczególne części ( w sensie elementy ktore pracuą), jezdzij. Może wyjdzie co trzeszxzy.
_________________
I`m the LPG master
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2016-09-25, 08:25   

emilus143, temat wstrzykiwania oleju w sworznie już przerabiałem. Niestety bez efektu.
Tulei natomiast nie ruszałem. Rozumiem, że tuleje mogę spokojnie potraktować chociażby wd40?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-09-25, 10:48   

Jeśli występuje trzeszczenie to występuje opór i tarcie.
Ja zawsze diagnozuje to na dotyk.
Jedna osoba kręci kierownicą delikatnie a ja ręką próbuje macać każdy sworzeń. W momencie trzeszczenia będzie czuć drgania na nim, wyczuwalne ręką.
Wtedy będziesz wiedział który z nich trzeszczy.
Najczęściej są to dwa a właściwie cztery elementy. Dolne proste i końcówki drążków.
Dolne proste z uwagi na to, że te wahacze dostają największe obciążenie ponieważ napiera na nie amortyzator i sprężyna.
Co do końcówek to podstawa by był w nich smar. W nowych częściach tego smaru jest tyle co kot napłakał.
Inny sposób diagnozy na przykład stetoskop, zdejmujesz końcówkę z niego i w rurkę wkładasz jakiś pręcik.
Ktoś kręci fajerą a Ty w tym czasie dotykasz każdego elementu i słuchasz.
Wież mi jak go znajdziesz to aż Cię będą uszy boleć :)

Wstrzykiwanie oleju na wahaczach które są nowe lub mogę podlegać reklamacji, ja bym odpuścił z tego względu, że mogą nie uznać reklamacji wtedy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2016-09-25, 12:10   

ernesto, pomysł ze stetoskopem ciekawy. Tym bardziej, że mam dostęp. Sprawdzę to na pewno!
No nic, nie pozostaje mi nic innego jak brać kolejny dzień wolny w pracy i poświęcić to na dalsze macanko w kanale.

[ Dodano: 2016-10-01, 12:23 ]
ernesto, dzięki. Słuchawki lekarskie patent ekstra. Szybko udało się postawić dzięki nim diagnozę.
Wiemy które wahacze były winne. Oba górne z lewej i prawej strony. Z lewej strony strzelały mocniej.
Wyjęliśmy je, zdjęliśmy gumki - sworznie były suchutkie. Nawaliliśmy na gęsto smaru i oleju. Założyliśmy wahacze z powrotem i póki co nie trzeszczy nic i jest cicho. Pytanie czy to to?
Bo jest jeszcze jedna opcja. Śruba, która ściska sworznie w lewej zwrotnicy i sama zwrotnica odczuwa już piętno czasu. Być może sworznie po pewnym czasie dostają jakiegoś luzu i zaczyna się te trzeszczenie.
Pojeżdżę trochę zobaczę. Najważniejsze, że wiem, że to te wahacze, a może trzeba będzie pomyśleć nad zwrotnicą?

[ Dodano: 2016-11-01, 19:02 ]
Generalnie zabawa trwa dalej.
Chwilę było cicho i znów zaczęło trzeszczeć - generalnie przestałem już w to wnikać bo ile można, aż do dziś...
Ciekawa obserwacja. Dziś ulewy, śnieg, chlapa, plucha - zrobiłem ok 200 km po cmentarzach i co? I zawieszenie nie trzeszczy w ogóle. Cicho jak w ulu.
Jak sucho trzeszczy jak morko nie. Ciekawe, ciekawe..
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-01, 19:36   

moze skoro w tych 2 smaru ne bylo w innych jest to samo ? :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-11-01, 20:25   

szybki-ens napisał/a:
Dziś ulewy, śnieg, chlapa, plucha - zrobiłem ok 200 km po cmentarzach i co? I zawieszenie nie trzeszczy w ogóle. Cicho jak w ulu.
Jak sucho trzeszczy jak morko nie. Ciekawe, ciekawe.

Wilgoć robi swoje. Dostanie się wszędzie i ucichnie.

szybki-ens napisał/a:
Wyjęliśmy je, zdjęliśmy gumki - sworznie były suchutkie. Nawaliliśmy na gęsto smaru i oleju. Założyliśmy wahacze z powrotem i póki co nie trzeszczy nic i jest cicho.

Możliwe, że ta naprawa już nie pomogła.
Trzeszczenie zazwyczaj obywa się jak jest sucho lub parno.
Mi wcześniej też coś skrzypiało ale temperatury zeszły w dół więc ciężko teraz będzie z diagnozą.

preston81 napisał/a:
moze skoro w tych 2 smaru ne bylo w innych jest to samo ?

Też istnieje taka możliwość.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2017-01-19, 10:00   

Cytat:
Bo jest jeszcze jedna opcja. Śruba, która ściska sworznie w lewej zwrotnicy i sama zwrotnica odczuwa już piętno czasu. Być może sworznie po pewnym czasie dostają jakiegoś luzu i zaczyna się te trzeszczenie.


I ten temat wrócił i okazuje się, że może być powodem całego zamieszania. Całkowicie przypadkowo zostało to zauważone przy innej naprawie.
Auto było lekko podniesione na podnośniku - tak, że nie stało na ziemi całym ciężarem ale też nie było od niej oderwane.
Wpadło w oko, że górne wahacze - mówiąc wprost - wyskakują ze zwrotnicy. Co jak wiemy nie powinno mieć miejsca.
Dlatego też szukam innych zwrotnic. Moje pytanie jest następujące.
Czy zwrotnice z 4,2Q FL są takie same jak w 2,8Q FL czy różnią się np mocowaniem przegubu bo to inna moc, inne przeniesienie etc?
Proszę o jakaś wskazówkę.
Zwrotnic do 4,2 jest cała masa natomiast do 2,8 niekoniecznie.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-19, 10:39   

Ważny jest sam numer części - potrzebujesz pewnie zwrotnic z końcówką M które są dość drogie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2017-01-19, 10:45   

michalwruszak, ustaliłem już, że zwrotnice jak i przeguby dla 2,8 i 4,2 Q FL są takie same. Pozostaje teraz znaleźć dwie zwrotnice.
Pewnie jak piszesz - tanio nie będzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.